Friday, January 21, 2011

Apa makna C.I.N.T.A

Wah,gitu lama aku tak wat blog ouh..oleh kerana boring d tempat kerja,aku tetiba
wat ayat2 yang mengancam..wahaha!..Apa itu makana cinta?Bagi aku,cinta itu wujud apabila 2 pihak atau 2 arah saling mengetahui yang mereka mencintai..cinta pada Allah?Itu cinta teragung yang membahagiakan kita hingga ke syurga..Even kekadang kita lupa akan cintanya,keras hati tak mahu membalas kasihNya,namun Dia tak pernah berhenti mencintai makhlukNya..Malahan,mencuba untuk membuat kita dapat merasakan cintaNya..Masyaallah.Cinta pada manusia?..yang ini banyak silapnya..Cinta pada ibu bapa,adalah tiket ke syurga..Mencintai mereka seperti mana mereka mencintai kita..
even mungkin ada di antara kita yang tidak dapat merasakan cinta ibu atau bapa,namun,lengkapilah cinta itu dengan cinta kkita pada mereka..Cinta kepada insan yang lain?..More to say,boy or girl?..Hem..cuba kita renungkan..kenapa CINTA itu dipersalahkan andai perhubungan itu tak berjalan seperti yang kita rancangkan?Lalu,kita persalahkan CINTA..'Aku benci perkataan cinta!..Gara2 cinta aku bergini!'..Mengapa harus anugerah Tuhan itiu dipersalahkan?..

Sedangkan Adam merasakan perasaan itu nikmat yang besar dari Allah..Cinta itu tulus..Andai perhubungan itu tak kesampaian,maka itu bukannya cinta..Hanya kematian yang memisahkan cinta yang setulusnya..So,jan tuduh cinta yang bersalah kerana Cinta itu hanya wujud pada perhubungan yang sebenarnya...

Anyway,mahu bersiap g kerja Luk..nie malam nak wat blog g..hoho..
I wish i got this type of men..

No comments:

Post a Comment