Saturday, December 10, 2011

Bila ternyata hanya dia di hati. :)

Aku perempuan ..jadi,aku tahu perasaan perempuan ..even x semua sama.title 'Bila ternyata hanya dia di hati' nie muncul pas aku n shbt aku saling berkongsi cerita berkaitan perasaan ngan kaum adam.. ok,kali nie,aku cuma nak cita pasal dia jak..sahabat aku nie.

Dari sudut pandangan aku ngan jln cerita sahabat aku yg cumil n cantik nie..Semuanya bermula time kami form 3..kami mula rapat,and jadi bestie .di situ,sahabat aku nie always mention satu nama boy n tiap2 hari,ada jak citanya sala boy tue..sampai kekdg,kami pikir shbt kami tue gila bayang ..terfikir jua,wujudkah lelaki yg dia ckp2 kan nie?..tp,dari kami form 3,nama lelaki nie x lekang disebut2 oleh dia.naik muak jua dgr ..haha! .but,bila cita sal boy nie,aku leh tgk betapa hepinya n bahagianya dia bercerita ..sejak dr tahun 5 lg dia suka boy nie..and,dorang g kelas tuisyen yg sama sejak dr kecik sampai lah form 3 law x silap.And,shbt aku nie x pernah x pg kelas tuisyen sbb mau tgk tue boy jak.. aku masih ingat,shbt aku pernah kata, 'aku owez jaga penampilan aku depan dia..' then,dia senyum..mulai dari itu,aku dapat rasakan,shbt aku mmg sygkan boy tue.babak yg aku paling x leh lupa,bila dia cerita sal pembaris.

Masa itu,pembaris tue boy tertinggal ..buat pertama kalinya,shbat aku tegur boy tue.. 'pembaris kau tertinggal' ..saat tue bg shbt aku adalah saat yg paling membahagiakan bg dia.Tp,time form 4,shbt aku tue x pg dah tuisyen ..jd,dorang lost contact..and,shbt aku tue dah berpunya ..but,walaupun dah berpunya,nama boy tue masih lg disebut2nya ..aku tau,dlm hati shbtku tue,boy tue jak yg bertahta di hatinya ..perempuan boleh bertukar2 psngan,tp bukan dlm hatinya.Sampai lah wujud FB,dorang jumpa ..and,shbt ku tue,berusaha tuk rapat ngan dia ..aku pun nda pasti camna dorang leh rapat ..

Masa shbt ku tue break,tue boy post, 'sepa yg ambik tulang rusuk ku tue arh?ksih balik..' lebih kurang gitu lah ..hem ..yg aku kesian ma dorang,dorang nie mcm byk halangan nak bersama. And,aku pun nda pasti ngan perasaan tue boy samaada dia pun sygkan shbt ku tue,mcm shbt ku syg dia..

pesanan tuk tue boy: uik,ko tau ka,shbt aku tue suka ko sejak dr tahun 5 lg n owez cari peluang tuk dekat ma ko.ko tau,aku kenal ko lama sua bha..itu pun dr mulut shbt ku tue..aku harap ko berterus terang ngan perasaan ko ma dia.Dia pernah bgtahu ko yg dia suka or syg ko,but dia x confident samaada ko punya perasaan sama jd dia ckp pun mcm dia main2.nda joo,dia serius tue..

pesanan tuk shbtku: dimata mu,n di mataku,aku nda nmpak lelaki lain yg bleh wat ko bahagia n hepi selain dia..bersikap jujur lah pd dirimu k? ..selagi ko lum berkhawin,n dia pun belum berkhawin,selagi tue peluang sentiasa ada.aku yakin,dia lah tuk ko..aku doa sgt2 ..

:)

No comments:

Post a Comment