Thursday, December 22, 2011

Money ....

Ergghh!! duit ..duit ..aku terdesak sgt nak berduit2 nie skang. . bila dah terdesak gini,aku akan baring,dgr lagu,then berkhayal tentang cara2 mendptkan duit masa tue jugak ..
1- Aku harap aku ada BF yg kaya,anak jutawan ka,anak pengerusi syarikat ka and aku leh manja2 dgn dia tuk minta brg yg aku nak beli sgt tue ..x yah nak guna duit aku sendiri ..


2- Aku harap aku nie anak org kaya dan anak tunggal kpd pengerusi sebuah syarikat perkapalan terkenal di seluruh dunia..or anak pengerusi syarikat hartanah di England or anak pengerusi kpd syarikat barang kemas terkemuka di dunia ..


3- Aku harap sgt ada org terSALAH bank-in RM1 juta g akaun aku ..


4- Aku harap sgt aku terjumpa 1 beg yg penuh dgn duit Dollar, or sterling pauns . 


5- Aku harap aku  nie seorg artis yg sgt cantik ..or model terkemuka dunia ..


6-  Aku harap aku  nie org yg bertuah menang peraduan wang tunai RM1 juta ..


7-Aku harap sgt ..ada org bagi gitu jak aku jumlah duit yg aku mahu ..


Tapi ..kenyataannya:
1-Aku nie bukan pisau cukur and I don't have a BF yet ..dan, nak dpt BF kaya pun susah ..


2-Aku nie dr keluarga yg susah ..keep on dreaming lah jd anak org kaya ..


3-Apa bongoknya org tue salah bank-in .dia kan leh tarik balik RM1 juta tue ..


4-Tak kan lah x masuk berita kot ..mesti dah berpusu2 org cari beg tue .berangan2 nak jd jutawan Fakir ka?haha


5-Adui ..hidung tak mancung,pipi tersorong2 ...gpun,semua tue aurat ..huhu .


6-Beli produk Power root pun jarang ..


7-haha! .sepa org tue? ..mau jak ku nikahi dia ..or anak lelaki dia ka ..


Jadi,konklusinya ..aku terus jak terlelap dan berfikir ,macamna nak dpt duit di alam yg nyata nie ..first,aku g google dan taip .. 'how to become rich?' ..dan,keluar lah segal2 sites yg pelik2 ..Allah tak melarang hambaNya jd kaya raya kan? ..he .yg penting,aku dah mind set tuk jd kaya bila dah dewasa kelak .amin

No comments:

Post a Comment